Společnost ČSAD JIHOTRANS jako jedna z prvních dopravních firem v ČR zavedla již v roce 1997 pro trvalé zvyšování kvality a jakosti poskytovaných služeb systém jakosti podle norem ČSN EN ISO 9002. Tento systém, který zahrnuje mezinárodní a tuzemskou silniční nákladní dopravu, veřejnou linkovou osobní a zájezdovou dopravu, spediční služby, opravy silničních vozidel, prodej pohonných hmot a olejových náplní včetně výměny, mytí vozidel, pneuservis, měření emisí, vyprošťovací a odtahové služby byl ověřen nezávislým certifikačním orgánem CQS Praha, který je členem mezinárodní certifikační organizace celosvětového významu IQNet.
Certifikáty a normy:
- ČSAD JIHOTRANS také jako první dopravce v ČR zavedl a
certifikoval v roce 1999 pro zlepšení systémů řízení
ve vztahu k životnímu prostředí systém environmentálního managementu
podle normy ČSN EN ISO 14001:1997
- V roce 2002 byl systém jakosti
recertifikován podle norem ČSN EN ISO
9001:2001.
- Na základě provedených ověření certifikačním orgánem byl společnosti
udělen certifikát jakosti podle norem ČSN EN ISO 9001:2001 a certifikát
environmentálního managementu podle norem ČSN EN ISO 14001:2005
- V roce 2005 recertifikace podle normy ČSN EN ISO
9001:2001 a ČSN EN ISO 14001:2005.
- V roce 2007 byla provedena certifikace systému
managementu potravin podle ČSN EN ISO 22000:2006.
- V roce 2011 integrovaný systém řízení certifikace
procesu Silniční přeprava krmiv pro zvířata podle normy
GMP+B4.1.
- V roce 2018 recertifikace podle normy ČSN EN ISO
9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016
Politika je konzistentní s podnikatelskými záměry skupiny JIHOTRANS a navazuje na kontext společností, příručku integrovaného systému a umožňuje pochopení cílů a plnění navazujících programů. Tato politika je stanovena představenstvem jako nezbytná součást plánu strategického zaměření společností, schopnosti dosahovat plnění potřeb zákazníků v silniční nákladní a osobní dopravě, opravárenství a ostatních relevantních zainteresovaných stran. Vrcholové vedení si v plné míře uvědomuje odpovědnost za efektivní fungování integrovaného systému managementu, fungování a další rozvoj společností skupiny JIHOTRANS, který je závislý na plnění požadavků a očekávání zákazníků a ostatních zainteresovaných stran, s minimálním dopadem na životní prostředí a zajištění bezpečnosti potravin a krmiv v potravinovém řetězci, při vytvořených bezpečných a zdravých pracovních podmínek pro zaměstnance. Vrcholové vedení vyhlašuje a přijímá tuto politiku systému managementu kvality, bezpečnosti potravin, bezpečnosti krmiv a ochrany životního prostředí s přesvědčením, že bude správně pochopena, podporována a plněna všemi zaměstnanci společnosti a přijata zainteresovanými stranami. K tomu se zavazuje: